Fort Lent

Fooks doet onze payrolling. Kan ik mooi een belevenis van je event maken.”

Jordy Baumann

Fort Lent

Fort Lent

Grootse evenementen, tot in de kleinste details uitgewerkt

Hier aan de oever van de Waal liggen ontelbare, onvergetelijke herinneringen. Van bruiloften en bedrijfsfeesten tot workshops, modeshows en teambuildingssessies die allemaal in het karakteristieke Fort Lent plaatsvonden. De mogelijkheden zijn hier onbeperkt, de catering onovertroffen. Het is dan ook een feestje om onder de klassieke gewelven uitgebreid te bomen met Jordy Baumann, eigenaar van Fort Lent, Bélvèdere en Op Locatie over: grote gezelschappen, tijdbesparing, inzicht, overzicht, details en vooral doen waar je goed in bent.

Hoe ben je bij Fort Lent terechtgekomen?
Jordy Baumann: “Heb je even? Ik ben hier op m’n veertiende begonnen met werken en ik ben nu 43. Dus eh . mijn geschiedenis met Fort Lent gaat echt way back. In het weekend in de spoelkeuken, daarna middelbare hotelschool, hoge hotelschool en al die tijd ben ik hier blijven werken. Op die drie jaar na dat ik voor Marriott in het Midden-Oosten heb gewerkt dan. En toen stond dit pand en bedrijf te koop. Je moet weten dat ik niet bepaald de enige gegadigde was. Maar de pandeigenaar had iets van: ‘die Jordy, die moet het maar gaan doen’. Hij heeft me zelfs nog geholpen met de financiering toen ik die niet rond kreeg. In 2006 opereerde ik helemaal zelfstandig en in 2012 is Belvédère erbij gekomen.”

 

“Mijn geschiedenis met Fort Lent gaat echt way back. Ik ben hier begonnen in de spoelkeuken op m’n veertiende en ben eigenlijk nooit weggegaan.”

 

En jullie hebben ook een cateringbusiness toch?
“Ja, Op Locatie. Eigenlijk is dat spontaan ontstaan toen we werden gevraagd of we een bruiloft bij mensen thuis konden verzorgen. Dat groeide geleidelijk tot we een klapper maakten in 2018. Voor 1.000 man de catering verzorgen, waaronder de koning. Supergaaf. Maar zoiets komt hooguit 3 of 4 keer per jaar voor, hoor. Even buitenspelen noemen we dat. Onze corebusiness ligt echt hier en bij de Belvédère.”

 

“Voor 1.000 man, waaronder de koning, de catering op locatie verzorgen. Supergaaf. Dat is even buitenspelen voor ons.”

 

Hoe herken ik een Fort Lent medewerker?
“Haha. Je bent óf binnen een maand weg óf je zit hier zomaar acht, tien jaar. En je hebt er ook bij die hier al 20 jaar werken. Maar het is topsport. Veel avond- en nachtwerk, en altijd pieken. In sommige restaurants draai je op een avond zes tafeltjes. Hier is het vanaf het moment dat de eerste gasten binnenkomen, non-stop buffelen. We verzorgen hier grotere evenementen, groepen en bijeenkomsten. Daar moet je tegen kunnen.”

 

“Je bent hier óf binnen een maand weg, of je werkt hier zomaar acht, tien jaar. Het is topsport en daar moet je tegen kunnen.”

 

En wat voor gezelschappen komen hier?
“Je kunt het zo gek niet bedenken of het komt hier. Voor een bruiloft, vergadering, workshop of een wijnproeverij, maar we doen ook modeshows en productpresentaties. En dan heb je de high tea's op zondag, de jaarlijkse familiereünies en de teambuildingsdagen. Als je iets in groepsverband wilt organiseren, dan ben je hier aan het goede adres.”

Wat wil je nog bereiken?
“We willen regionaal bij de toonaangevende evenementenlocaties zitten. Maar ook daarbuiten. Nationaal gaat denk ik net te ver, omdat je westerlingen lastig deze kant op krijgt. Maar vanuit Amersfoort, de rand van Utrecht richting Venlo, Roermond komen ze wel steeds vaker onze kant op. We hebben hier dan ook wel echt iets bijzonders: de combinatie van een unieke locatie met een topcatering. We hebben eigen koks, geen cateringbedrijven waar je uit een map moet bestellen. Misschien een beetje oneerbiedig, maar categorie spuiteieren en toastjes brie met walnoot, zeg maar. Onze koks werken wel met menu’s, maar je kunt ook voor à la carte gaan. We hebben onze inrichting ook laten doen door een binnenhuisarchitect. Ik haal altijd het voorbeeld van onze koffiekopjes aan. Dan krijg je zo’n catalogus voor je neus met tig soorten koffiekopjes. En dan staat er één tussen zonder oor, die wil ik hebben. Ik probeer me eigenlijk in alles, tot in de kleinste details, te onderscheiden van andere horecalocaties.”

 

“Dan wil ik dus dat éne koffiekopje zonder oor. Ik probeer me in alles te onderscheiden van andere horecalocaties.”

Jullie studenten staan bij ons op de payroll. Hoe ben je bij Fooks terechtgekomen?
“Vanaf het moment dat ik hier binnenkwam, ben ik gaan payrollen. Mijn partners deden de hele salaris- en urenadministratie zelf, maar ik wil me daar helemaal niet mee bezighouden. Ik wil bezig zijn met ondernemen, onze gasten vermaken. Alles achter de schermen, daar heb ik geen tijd voor. En eerlijk gezegd ook geen zin in. Daarom is payroll voor mij een uitkomst. Ik heb met een aantal payrollbedrijven gewerkt en over jullie ben ik echt tevreden. Dat kleinschalige, het directe contact …  dat werkt gewoon lekker. Dingen kunnen snel opgelost worden. Daarom hebben we ook het juridische gedeelte bij jullie ondergebracht. Ja, daar betaal je iets voor, maar dan is het wel allemaal afgekaart. Van ondernemers die bij andere, grotere payrollbedrijven zitten, merk ik dat er af en toe ergernissen zijn. Dan bereik je dus precies het tegenovergestelde van waarom je bent gaan payrollen.”

 

“Kleinschalig, direct contact … dat werkt gewoon lekker. En je voorkomt ergernissen.”

 

Wat vinden je medewerkers ervan dat ze op de payroll staan?
“Ik heb het idee dat ze het heel prettig vinden. Het is hartstikke transparant. Er is een portal, ze kunnen hun uren inzien. En wij sturen ze natuurlijk nog steeds zelf aan, plannen ze in. Kijk, we werken hier in piekseizoenen. Van september tot en met december is het hartstikke druk. Maar het eerste kwartaal is slow. Medewerkers die de hele maand februari niet hadden gewerkt, kregen toch uitbetaald. Misschien onlogisch, maar wij vinden dat het klopt. En eigenlijk ook zo hoort. En we krijgen hele leuke reacties van onze medewerkers.”

Jullie gebruiken ook het planningsplatform van Fooks, hoe bevalt dat?
“Ja, planning. Ik zal even schetsen hoe dat hier vroeger ging. Dan had je 30 evenementen en dan was het van: oké, wie kan er wanneer werken? Maar ja, veel van die jongens werken parttime, zitten op school en zijn lastig te bereiken of alleen ‘s avonds. En wij werken overdag. Zo dus. Met het planningssysteem van Fooks gaat dat eigenlijk vanzelf. Ze kunnen zelf aangeven wanneer ze willen werken en op het moment dat wij alles invoeren, zien we wie er beschikbaar is en kunnen we poppetjes schuiven. Dat maakt het heel overzichtelijk en het staat meteen zwart op wit. De jongens kunnen ook veel online regelen of jullie daarover bellen. Als ze ziek zijn bijvoorbeeld, of een vraag hebben over hun loonstrookje. Daar worden wij niet mee lastiggevallen. Zo haal je er heel veel schakels tussenuit.”

 

“Tijdrovende schakels haal je er tussenuit. En je hebt meer overzicht. Fijn voor ons, ja. Maar zeker ook voor onze jongens.”

 

Laten jullie je medewerkers ook op de Fooks app inklokken?
“Dat deden we eerst met stempels, kun je nagaan. Nu klokken ze in op de computer, bij de keuken. Daardoor heb ik eigenlijk nog te weinig overzicht van wie er is, maar dat is mijn manco hoor. Ik heb medewerkers die hier nu eenmaal graag zijn. Dus die komen een half uurtje eerder binnen, en gaan dan een kop koffie drinken. Maar die zijn dan nog niet ingeklokt. Dus ja, misschien moeten we daar ook nog eens aan, dat inklokken op de app.”

Zou je het Fooks planningssysteem ook aan anderen adviseren?
“Absoluut ja. Hiervoor hadden we een ander planningssysteem en dat vonden we redelijk omslachtig. Met Fooks hebben we zeker een stap gemaakt en, wat ook best een leuke bijkomstigheid is, het scheelt in de kosten!”

Neem contact op met Max, Mylon of Jesse

Heb je een vraag over Fooks of over payrolling? Bel of mail ons.