Hands on Events

“Samen met Fooks automatiseren we steeds meer. Maar we blijven erop letten dat we het persoonlijke niet kwijtraken.”

Boudewijn de Rouw, Hands on Events

Werken met een positieve vibe

Vóór corona was Hands on Events een kleine speler. Nu hoort de dienstverlener bij de grotere spelers. Hands on Events regelt personeel voor horeca en evenementen, achter én voor de schermen. Maar Hands on Events gaat verder dan alleen het leveren van personeel. Kwaliteit en plezier in het werk staan centraal. Want Hands on gaat voor de positieve vibe. Dat werkt: de agenda voor dit jaar zit al helemaal dicht. Natuurlijk heeft eigenaar en directeur Boudewijn de Rouw wel even tijd voor een gesprek.2 locatie

  • 1 locatie
  • >500 medewerkers

Horeca personeel (2)

Dus het is druk? 
Boudewijn: “Ja, dat kan je wel zeggen. Maar dat moment dat er 200, 300 man binnenkomt om te werken en dat dat gestroomlijnd en op tijd in de bar staat. Ja, dat geeft echt een kick. Voor Concert at Sea regelen we 250 tot 300 mensen. Maar in datzelfde weekend is ook Defcon. Ik kijk steeds naar wat we al hebben: Nederlandstalig? Dan wil ik er graag nog iets van dance en iets van techno bij. Dan haal je veel meer uit het personeelsbestand voor dat weekend.”

 

“Medewerkers kiezen voor ons om de persoonlijke aandacht. Op Concert at Sea bijvoorbeeld komt een 5-sterrencamping voor de crew.”

Horeca salaris (1)

“Want volgens mij zit het zo: je hebt in Nederland een X aantal festivals, en een X aantal studenten dat op een festival wil werken. Dat is één vijver, waar we samen met andere uitzendbureaus uit vissen. Dus we moeten ervoor zorgen dat medewerkers voor ons kiezen. Bij Hands on Events is dat om de persoonlijke aandacht. De kleine dingetjes. We regelen bijvoorbeeld vervoer, we maken goede schema’s. We zorgen voor fruit, maaltijden, snoep en drankjes. Voor Concert at Sea bouwen we voor de crew een 5-sterrencamping. Er komt een chill-out met een barretje. We zorgen ervoor dat daar ’s ochtends koffie is. Dus als je je tentje uitkomt, hebben wij gewoon lekkere koffie voor je. We willen namelijk ook voor de medewerker een leuke festivaldag creëren. Vanaf het moment dat ze van huis gaan tot op de locatie. We regelen het allemaal zo goed mogelijk. Zodat ze ook echt met een glimlach weer weggaan.” ” 

 

“Vanaf het moment dat ze van huis gaan tot op de locatie. We regelen het allemaal zo goed mogelijk voor onze medewerkers. Zodat ze ook echt met een glimlach weer weggaan.”

 

“Er komt nu heel veel aan. Een drukke periode met veel events. Dus we hebben de agenda dichtgedaan. We hebben nog een paar lege weekenden, want er komen last minute altijd nog dingen bij. Er komt natuurlijk ook een nieuwe app: Festicode. Echt spannend. Daar komt een koppeling in met Fooks. Dat gaat ons veel tijd schelen. Tot nu toe voerden we alle aanmeldingen handmatig in en uren moesten worden doorgegeven. Dat gaat straks automatisch. We moeten nog veel meer automatiseren. Maar het moet een mix zijn tussen automatiseren, en tegelijkertijd het persoonlijke behouden. Daar letten we echt op.”

Employee self service

“Als ondernemer weet je ook gewoon niet alles. We zitten met zijn allen op kantoor, we vragen dingen aan elkaar. We werken echt samen.”

 

Nog even terug naar het begin, hoe kwam je hier terecht? 
“Mijn ouders hadden een horecazaak. En mijn eerste baan was bedrijfsleider in de horeca. Ik rolde er eigenlijk automatisch in. De zaak zat elke dag vol. Ik opende de zaak en sloot af. Ik zorgde ervoor dat het goed liep, en ja, dat was het. Ik ging in die tijd naar evenementen en merkte dat ik dat echt boeiend vond. Hoe stuur je zo’n grote massa? Hoe geef je die te eten en te drinken? Ik heb mijn baan opgezegd om me op die grote evenementen te richten. Mijn ouders zagen dat niet echt zitten. Maar ja, ik ging toch mijn droom achterna. In 2004 heb ik me ingeschreven en dat was de start van wat nu Hands on Events heet. Ik mag mijn handen dichtknijpen: ik heb de goede mensen om me heen bij mij op kantoor. Die aanvullen waar ik minder kennis van heb. Als ondernemer weet je ook gewoon niet alles. Ik voel me geen baas, geen werkgever. We zitten met zijn allen op kantoor, we vragen dingen aan elkaar. We werken echt samen.”

 

“Fooks denkt met ons mee. We hebben echt een band met elkaar. En we hoeven niet zo heel veel te overleggen. Fooks is thuis in onze branche.”

 

Ging je meteen payrollen?
“Ja, eigenlijk wel. Van een concullega hoorde ik dat ik bij Fooks moest zijn. Fooks voelt als een verlenging van ons bedrijf. Wij doen natuurlijk heel veel voorbereidingen, dan heb je de show, maar daarna komen alle afhandelingen. En daar verkijken anderen zich nog wel eens op. Die afhandeling is een hoop werk, daar moet je goed over nadenken. Wij beloven medewerkers dat ze binnen 7 dagen uitbetaald krijgen. Dat wil zeggen dat die hele afhandeling voor woensdag 5 uur gedaan moet zijn. Dan kan er op donderdag worden uitbetaald. Wat ik fijn vind is dat er bij Fooks veel mogelijk is. Fooks denkt met ons mee. En wij met Fooks. We hebben echt een band met elkaar. En we hoeven niet zo heel veel te overleggen. Fooks is thuis in onze branche.”

horeca-cao 2024

Andere
cases

“Als je met veel oproepkrachten werkt, kun je dat beter niet in eigen dienstverband doen. Het is niet je corebusiness. Voor Fooks wel.”

Lees meer

Het Anatomiegebouw

“Fooks denkt met ons mee, staat 24/7 klaar. Kunnen wij ons focussen op het ondernemen.”

Lees meer

“Fooks doet onze payrolling. Kan ik mooi een belevenis van je event maken.”

Lees meer

SOLID Event crew

“Payrolling bij jullie onderbrengen was een goede move. Maar dat we echt samen optrekken heeft de grootste winst opgeleverd.”

Lees meer

Tolhuistuin

“Fooks is de HR-afdeling die ik niet heb.”

Lees meer

Maak een afspraak

Onze collega’s Max, Mylon of Jesse vertellen graag
wat we voor jullie kunnen doen. We horen graag van je.