Het Anatomiegebouw

"Fooks neemt ons veel werk uit handen, waardoor wij in alle vrijheid kunnen ondernemen. Wat voorheen ontzettend tijdrovend was, is nu super simpel en leuk geworden. Je kan via de app plannen en het personeel ziet het direct op de telefoon binnenkomen. Geen medewerkers meer appen of nabellen, alles is te vinden in Fooks. Ideaal!"

Freek Moolenaar

Het Anatomiegebouw

Het Anatomiegebouw
  • 2 locaties
  • 20 medewerkers

Een unieke locatie met een rijke historie

Het Anatomiegebouw in Utrecht is een inspirerende locatie voor workshops, trainingen en nascholing. Centraal gelegen, met een zaalcapaciteit van ruim 170 gasten, een prachtig restaurant en uitgebreide cateringmogelijkheden.

Het Anatomiegebouw maakt deel uit van het Veeartsenijpad en kent een indrukwekkende historie. De geschoolde Nederlandse diergeneeskunde richtte hier namelijk in 1821 de Rijksveeartsenijschool op. Het voormalige universiteitsterrein aan de rand van de historische binnenstad van Utrecht opent, 30 jaar na het vertrek van de faculteit Diergeneeskunde, haar deuren voor de zakelijke markt.

"Kennisoverdracht is altijd de aanleiding voor een bezoek."

 

Freek Moolenaar, manager & partner: "We bevinden ons in de zakelijke markt en faciliteren heel veel scholingen, trainingen en congressen. Onder andere veel onderwijs en medische congressen, zowel veterinair als humaan. We krijgen boekingen vanuit verschillende beroepsgroepen, maar kennisoverdracht is altijd de aanleiding voor een bezoek."

Het Anatomiegebouw heeft een prachtig restaurant waar gasten lekker kunnen eten en een grote hal waar je kan borrelen. Ook de ligging is uniek, dichtbij de De Biltse Grift, je vaart binnen 30 minuten naar Utrecht Centraal Station. "We halen gasten ook wel eens op met de boot, of eindigen een congres dag met een boottocht en een borrel. Er zijn veel mogelijkheden."

De impact van het Covid-19 virus

Voor veel ondernemers is het een moeilijke periode sinds de opkomst van het Covid-19 virus. Ook het Anatomiegebouw ondervindt hiervan de gevolgen. Sinds de opening, ruim twee jaar geleden, zit het voorseizoen helemaal vol met gemiddeld 5 boekingen per week. "Door Covid-19 is dat helaas in het water gevallen en moesten we alle boekingen annuleren. We zijn heel erg druk geweest met zaken waar je niet druk mee wilt zijn. Maart t/m half juni is echt ons topseizoen, de periode waarin we volledig gesloten waren. Begin juni mochten we langzaam weer opstarten, maar dan is het zomervakantie en gebeurt er niks op het gebied van scholingen en congressen. Gelukkig hebben we vaste gasten en staat het najaar weer vol geboekt. Hopelijk gaat dat gewoon door en kunnen we weer volledig aan de bak."

"Door Covid-19 is dat helaas in het water gevallen en moesten we alle boekingen annuleren. We zijn heel erg druk geweest met zaken waar je niet druk mee wilt zijn."

 

Het Anatomiegebouw heeft alle maatregelen genomen die zij als locatie hebben moeten nemen. Van vloerstickers en eenrichtingsverkeer door het gebouw, tot desinfectiemiddelen bij de entree. "De maatregelen zijn duidelijk zichtbaar in het pand, dat is niet te missen. We hoeven het dan ook nauwelijks te handhaven, het gaat eigenlijk gewoon heel goed," aldus Freek.

Het Anatomiegebouw & Fooks

Persoonlijk, behulpzaam en altijd klaar staan

"Sinds de opening van het Anatomiegebouw maken we gebruik van de payrolling diensten van Fooks. Vanuit ons netwerk ontvingen wij positieve verhalen en ervaringen, vandaar onze keuze voor Fooks. De samenwerking is erg fijn, vanaf het begin is er een klik. In de periode dat wij te maken kregen met het Coronavirus en bijbehorende annuleringen, heeft Fooks ons geweldig bijgestaan. Hulp bij annuleringen, doorbetalingen van medewerkers en communicatie richting betrokkenen. Deze professionele en proactieve houding heeft ons enorm geholpen. We hebben een ontzettend mooi team staan, dat willen we graag behouden. In het begin van de Covid-19 periode wist niemand wat de regels waren en hoe je personeel moest doorbetalen. Fooks heeft toen zelf contact opgenomen om te hulp te schieten. Er wordt een heleboel werk uit handen genomen, waarbij wij het persoonlijke contact heel erg waarderen. Als ik de samenwerking kort moet omschrijven, is dat met de woorden persoonlijk, behulpzaam en altijd klaar staan," aldus Freek.

"Het is een goed team, en dat wil je dan ook behouden."

Plannen met Fooks

"We maken nu sinds een jaar gebruik van de Fooks app en werken met de modules planning en clocks, en daarnaast de optie om te payrollen. Eerst deden we dat door middel van Excel sheets en allemaal houtje-touwtje. Het scheelt ons veel tijd om via Fooks te werken. Alle teamleden en shifts staan in de app en er wordt automatisch verloond. Ik krijg de factuur en hoef er niks meer aan te doen." Het Anatomiegebouw ontvangt groepen van 20 tot 200 man gasten, dat betekent dat flexibiliteit erg belangrijk is in de organisatie. "De personeelsbehoefte is hier elke dag weer anders en dat is perfect op te lossen met de app. De eerste week van de maand, maken we de planning al voor de maand daarna. We hebben goede afspraken met het personeel tot wanneer ze mogen annuleren of onderling wisselen. Verder werkt het systeem zo makkelijk, het wijst zich vanzelf."

"De personeelsbehoefte is hier elke dag weer anders en dat is perfect op te lossen met de app."

 

"Medewerkers van het Anatomiegebouw hoeven niet te klokken, de meeste medewerkers kunnen zelf het gebouw in. Als ze eerder of later beginnen, kunnen ze de tijden zelf aanpassen. "Dat doen we allemaal op basis van vertrouwen," zegt Freek. "Vrije dagen hou ik niet apart bij. De crew regelt dit zelf direct met Fooks, dus daar hoef ik ook niks meer voor te doen. Heel fijn."

 

Neem contact op met Max

Heb je een vraag over Fooks of over payrolling? Bel of mail mij gewoon.