STOOM Beer & Food

"Het verschil zit ‘m voornamelijk in het gratis gebruik, dat ervaar ik als zeer positief."

Stefan Hikspoors

STOOM Beer & Food

STOOM Beer & Food
  • 1 locatie
  • 30 - 40 medewerkers

Een ruige locatie

STOOM Beer & Food is gelegen op het terrein van het oude Honigcomplex. Een industriële horecalocatie met een rauwe charme en gelegen op loopafstand van het centrum van Nijmegen. STOOM Beer & Food wordt omringt door een diversiteit van onder andere kunst & cultuur, sport, evenementen en mode. Alles komt op het terrein samen en dat maakt deze locatie uniek.

"Wij gebruiken Fooks nu een jaar zeer intensief"

 

Stefan Hikspoors, bedrijfsleider: "Sinds een jaar gebruiken wij Fooks voor onze personeelsplanning. Wij kennen Fooks oorspronkelijk door het zusterbedrijf dat gespecialiseerd is in horeca payrolling. De verloning van onze medewerkers is daar ondergebracht en zodoende zijn wij ook onze uren gaan boeken in Fooks."

"In het verleden gebruikten wij verschillende planningsplatformen voor ons personeel. Dat zijn pakketten waar je maandelijks, per medewerker, een X-bedrag voor betaalt. Kwalitatief goede platformen, echter te uitgebreid voor ons.” Dat is het mooie aan Fooks: wanneer je een module niet gebruikt, wordt de functie uitgezet en is deze niet meer zichtbaar. Hierdoor behoud je het overzicht en wordt een persoonlijk account niet overspoeld met modules die irrelevant zijn.

"Bij STOOM Beer & Food werken wij al 6,5 jaar met medewerkers op de payroll. In het verleden deden wij dit altijd bij jullie bedrijf Zember. Vanwege de verkoop van Zember hebben wij dit tijdelijk bij een andere organisatie ondergebracht. Nadat jullie weer opnieuw zijn gestart, zijn wij teruggekomen en is de cirkel weer rond."

De overstap

Een overstap naar een andere payroll organisatie en personeelsplatform kan soms voor onrust op de werkvloer zorgen. STOOM Beer & Food heeft deze overgangsperiode als zeer soepel ervaren. "Een overstap zal altijd voor een aantal uitdagingen zorgen. Het platform moet op een juiste manier worden ingericht, personeel gaat zich registreren en moet vervolgens wennen aan de nieuwe layout en werkwijze. Onze medewerkers zijn aan de slag gegaan met de nieuwe app en ondervonden hoe simpel het werkt: roosters bekijken, klokken en verlof aanvragen. Kortom, een eenvoudige manier van overstappen. Zelf hou ik van technologie en denk ik juist: leuk, iets nieuws! Daarom heb ik ervoor gekozen om direct van start te gaan alle modules."

”Zelf hou ik van technologie en denk ik juist: Leuk, iets nieuws!”

De verschillen in pakketten

Stefan heeft ervaring met drie soorten platformen, waarvan Fooks er één is. "Het verschil zit ‘m voornamelijk in het gratis gebruik, dat ervaar ik als zeer positief." Het platform is volledig gratis te gebruiken, er wordt geen onderscheid gemaakt tussen klanten die wel of niet payrollen of verlonen. "Andere platformen waren te uitgebreid of juist weer te beperkt voor ons. Ik zocht naar de juiste verhouding tussen de hoeveelheid informatie die ik kan gebruiken en verwerken. Die vraag heeft Fooks beantwoord. Daarbij zouden we zowel het platform als het payrollen ten zeerste aanbevelen. Dit omdat het prettig samenwerken is."

Van plannen, klokken tot verlof aanvragen, snel en eenvoudig geregeld!

"Wij maken gebruik van alle modules in Fooks. Van planning, klokken, verlof tot het hele personeelsdossier, inclusief contracten. De planning is een prettige tool waarin wij per afdeling kunnen roosteren en publiceren. Met een druk op de knop zijn ook de medewerkers op de hoogte. Daarnaast laten wij medewerkers diensten klokken via het kassasysteem. Onze kassa is van Untill en daar hebben wij een koppeling mee laten maken. Hierdoor kunnen wij direct na het uitklokken van de medewerker de uren accorderen en worden ze verloond. De medewerkers voeren zelf hun pauze in, ik heb hier geen automatische regels voor ingesteld. Dit omdat de pauzes niet altijd genomen worden en ik hen mijn vertrouwen geef. Wel kan ik mij goed voorstellen dat grotere organisaties hier controle op willen houden en de tijden alsnog instelt. Sinds we +/- uren kunnen bijhouden in Fooks, ben ik hier direct mee van start gegaan voor onze vaste medewerkers. Dit geeft ons goed inzicht! Ook wordt voor ons de omzet per dag geüpload in Fooks. Zo hebben we alles onder een dak."

"In Fooks maken wij gebruik van alle modules. Van planning, klokken, verlof tot het hele personeelsdossier inclusief contracten."

 

De reserveringstool is ontstaan als gevolg van de COVID-19 periode. Vanuit de overheid dienden gasten een reservering te plaatsen voordat zij hun favoriete restaurant of café konden betreden. Fooks ontwikkelde een tool om haar klanten hierbij te ondersteunen. "Ook wij maken nu gebruik van deze tool. We zijn hier mee gestart omdat wij zo veel e-mails binnen kregen, het werd een dagtaak. Nu gaat dat veel makkelijker en hebben we de tool gekoppeld aan onze social media kanalen."

Samenwerken

"Wanneer ik contact opneem met Fooks, krijg ik altijd een medewerker aan de telefoon die mij direct kan helpen en van de lopende zaken weet. Deze herkenning vind ik zo prettig! Daarbij staat iedereen open voor feedback vanuit ons. Wij denken namelijk graag mee en geven suggesties voor extra verdieping. De manier waarmee hier wordt omgegaan, geeft mij een gehoord gevoel. Fooks is in ontwikkeling en dat vind ik super! Je moet niet stilstaan."

"Wanneer ik contact opneem met Fooks, krijg ik altijd een medewerker aan de telefoon die mij direct kan helpen en van de lopende zaken weet. Deze herkenning vind ik zo prettig!"

Neem contact op met Max

Heb je een vraag over Fooks of over payrolling? Bel of mail mij gewoon.